O treime din veniturile RADP-ului Primăriei se duc pe salariile celor 900 de angajați. Regia lucrează cu utilaje închiriate

Regia Autonomă a Domeniului Public (RADP) Cluj-Napoca estimează că va face anul acesta investiții de numai 2,6 milioane lei. Pentru cumpărarea de utilaje și scule vor fi alocați doar 1,1 milioane lei, deși Regia dă bani grei pe închirierea de utilaje. Ziar de Cluj a scris recent că RADP a plătit, în perioada 2020-2021, 25 milioane lei pentru închirierea de utilaje din cauză că nu are cu ce munci.

Potrivit proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul acesta, programul de investiții este de 2,6 milioane lei și va fi realizat integral din surse proprii reprezentând:

  • Investiții noi: 440 mii lei;
  • Investiții în curs: 1 milion lei;
  • Dotări independente: 1,1 milioane lei (achiziționarea de utilaje, scule și diverse mijloace fixe).

RADP își propune realizarea unui profit de 1,2 milioane lei.

Veniturile totale pentru anul 2022 au fost estimate la 175 milioane lei. Cea mai mare pondere din veniturile totale, respectiv 99%, o vor avea veniturile din exploatare, care se vor realiza din repararea străzilor, întreținerea zonelor verzi, ridicare mașini etc.; operare deșeuri menajere și lucrări de construcție la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor.

Cheltuielile totale estimate pentru anul 2022 sunt de 174 milioane lei și au la bază prognoza de creștere a prețurilor (în special contractele pentru curent, gaz, apă) și acoperirea salariilor celor 902 angajați.

Cea mai mare pondere, respectiv 99%, o vor avea cheltuielile de exploatare în valoare de 173,4 milioane lei, formate astfel:

  • Cheltuieli cu bunuri și servicii: aproape 109 milioane lei (63%);
  • Cheltuieli cu personalul: 58,6 milioane lei (34%);
  • Alte cheltuieli: peste 5,7 milioane lei (3%).

“Cheltuielile cu bunurile și serviciile, destinate în principal producției, sunt formate în principal din cheltuieli cu materii prime, materiale consumabile, piese de schimb, combustibili, energie și apă, poștă și telecomunicații, prime de asigurare, cheltuieli cu serviciile executate de terți – reparații auto, închirieri utilaje și alte lucrări, precum și cheltuieli privind măsurile de prevenție și limitare a răspândirii infecției cu coronavirus”, scrie în nota de fundamentare.

Fundamentarea cheltuielilor cu personalul are ca motivație principală necesitatea asigurării fondului de salarii și bonusurile negociate cu sindicatul pentru anul 2022. Prognozarea cheltuielilor cu personalul au avut în vedere respectarea Legii Bugetului de Stat pe anul 2022, respective “majorarea cheltuielilor de natură salarială față de nivelul programat în ultimul buget de venituri și cheltuieli aprobat conform prevederilor legale”.

Citește și:

5 MILIOANE EURO a plătit RADP-ul lui Boc în doar 2 ani pe închirierea de utilaje din cauză că nu are cu ce munci

Etichete:

Distribuie articolul:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole populare

Newsletter

Rămai la curent cu cele mai importante știri ale momentului.